Stefan De Poorter wordt nieuwe Service Manager bij Rittal Belgium

Technisch nieuws 10/12/2019 13:41:28

De 49-jarige Stefan De Poorter is kersvers Service Manager. Zijn volledige loopbaan speelde zich af binnen het service verhaal. Het Rittal Service Team begint aan een nieuw hoofdstuk.

Lees hieronder verder   
Verwant

Start-ups scoren beter op gebied van jobcreatie en investeringen

Daan Schalck wordt enige CEO van North Sea Port

Januari kent hoogste faillissementscijfer in 6 jaar

Navingo Career Guide 2020 inspiratiebron voor studenten

45% van de werkgevers krijgt vacatures moeilijk ingevuld

Participatief bestuur bij Materia Nova - artikel

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Workshop Industrial Security

Kortrijk, Wondelgem, Berchem en Diepenbeek

van 25/02/2020 tot 5/03/2020

Elektrisch voertuig: mobiele batterij of extra belasting net?

UGent Campus Kortrijk

dinsdag 25 februari 2020

Verbreed uw basiskennis over stoom

Spirax Sarco Gent en Westerlo

dinsdag 3 maart 2020

Tips & Tricks voor veilige werking stoominstallatie

Spirax Sarco Gent en Brasschaat

woensdag 4 maart 2020

100.000 ingrijpende energetische renovaties per jaar realiseren

(studiedag) Sint-Niklaas

donderdag 5 maart 2020

Haal het meeste uit uw ketelhuis

Spirax Sarco Gent en Westerlo

donderdag 5 maart 2020

Keuze van de redactie

(19/2) Start-ups scoren beter op gebied van jobcreatie en investeringen

(19/2) Vier nieuwe Vlaamse Fabrieken van de Toekomst bekroond

(18/2) Aquafin gaat energie leveren uit afvalwater

(17/2) ITMA 2019: Geen schering en inslag - artikel

(12/2) DEME Offshore en Herrenknecht bouwen samen onderzeese boor

(12/2) Winnaars Foreign Investment Trophy 2020 bekend gemaakt

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Onderhoud is in een productieomgeving cruciaal. Elke schakel is immers belangrijk om een vlotte productie te kunnen garanderen. Dat weet de 49-jarige Stefan De Poorter, kersverse Service Manager bij Rittal Belgium, maar al te goed. Zijn volledige loopbaan speelde zich af binnen het service verhaal. Met zijn komst begint het Rittal Service Team aan een nieuw hoofdstuk.

Verdere uitbouw van de service afdeling
Stefan De Poorter kan bogen op heel wat ervaring in de service wereld. Bij zijn laatste werkgever was hij als Service Leader verantwoordelijk voor een team van tien technici.

Stefan De Poorter: “Ik begeef me inderdaad op bekend terrein. Als Service Manager zal ik de service afdeling van Rittal aansturen en verder uitbouwen. Een belangrijke focus ligt op de verkoop en opvolging van onderhoudscontracten en de spare parts oplossingen van Rittal over heel België. Hierbij is een goed klantencontact prioritair. Ik ben immers een grote voorstander van een eerlijke en open communicatie, zelfs bij minder positief nieuws. Ik wil in verbinding staan met de klant en vind het belangrijk dat het om tweerichtingsverkeer gaat: alle feedback is welkom!”

Voorliefde voor techniek
Een job als Service Manager vereist natuurlijk wel wat kennis en affiniteit met de technische wereld. Dat is bij Stefan zeker het geval. Na een graduaat marketing volgde hij een opleiding elektronica. Zelfstudie en de werkvloer, waar hij in contact kwam met geschoolde technici, waren echter de grootste leerschool voor hem. Een basisscholing, gecombineerd met een leergierige houding in the field, is voor hem de sleutel om de nodige knowhow te vergaren.

Dat dit dan bij een gevestigde waarde als Rittal kan, sprak hem meteen aan: “Toen het aanbod zich voordeed, was mijn interesse snel gewekt en ik ben er dan ook voluit voor gegaan. Ik leerde het merk Rittal al kennen bij mijn eerste werkgever. Dat ik een B2C-omgeving nu inruil voor B2B en opnieuw met techniek aan de slag kan gaan, vind ik geweldig!

Industrie 4.0 en Predictive Maintenance

Een goede Service Manager denkt altijd een stap vooruit. Voor Stefan ligt de klemtoon nu vooral op Industrie 4.0 en de opkomst van Predictive Maintenance. Industrie 4.0 houdt in dat machines op een slimme wijze en via nieuwe technologieën aan elkaar gekoppeld worden, waardoor ze continu informatie kunnen uitwisselen. In die smart factories is onderhoud cruciaal omdat elke schakel van de productie een even vitale rol speelt. Een verwaarlozing van het onderhoud leidt tot uitval, tijdverlies, omzetverlies, en niet te vergeten, stress bij de productiemedewerkers.

Stefan De Poorter: “Predictive Maintenance zal om die redenen steeds belangrijker worden. Door bijvoorbeeld de integratie van een IoT-interface in de Rittal koelaggregaten kunnen data geanalyseerd worden om proactief fouten op te sporen. Dat stelt de klant in staat om zijn productie met minder kosten te laten draaien. We gaan in de service sector dus zeker spannende tijden tegemoet.”

Meer informatie
Rittal nv/sa - +32 (0)9 353 91 11
marketing@rittal.be - www.rittal.be - www.friedhelm-loh-group.com

 Lees méér over: Rittal

<< Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant. >>

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Start-ups scoren beter op gebied van jobcreatie en investeringen

Uit een bevraging van Start it @KBC blijkt dat de werkgelegenheid, de verkoop en de investeringen bij start-ups sterk in de lift zitten. Gemiddeld scoren ze beter dan KMO's.

Vier nieuwe Vlaamse Fabrieken van de Toekomst bekroond

Audi Brussels, Kautex Textron Benelux, Total en Vandemoortele zijn de nieuwe Fabrieken van de Toekomst, maakbedrijven die dankzij strategische transformaties de grootste doorbraak boekten.

Belgian Offshore Days 2020 focust op geavanceerd data-gebruik

De Belgian Offshore Days 2020 conferentie in Oostende zal dit jaar in het teken staan van geavanceerd gebruik van ‘data’ doorheen de levenscyclus van offshore wind parken.

Omschakeling van aardolie naar hout in chemische industrie haalbaar?

Een interdisciplinair team van onder andere bio-ingenieurs en economen van de KU Leuven heeft in kaart gebracht hoe hout aardolie kan vervangen in de chemische industrie.

Fluvius realiseert technisch hoogstandje bij Katoen Natie

Fluvius heeft eind 2019 twee windturbines gekoppeld aan de elektriciteitscabine van de logistieke site. Gecombineerd met zonnepanelen gebruikt Katoen Natie nu voor 70% aan duurzame energie.

Chemische bouwsteen uit hernieuwbare grondstof ontwikkeld

De universiteiten van Antwerpen, Gent en Leuven zijn er in geslaagd om op een duurzamere manier catechol te maken, vertrekkende van een hernieuwbare grondstof.

Antwerp Space versnelt communicatie met ISS

Een onlangs gelanceerde Antares-raket vervoerde niet enkel benodigdheden voor de bemanning, maar ook een geavanceerde ARGO-modem van het Belgische Antwerp Space.

Vlaamse kennisinstellingen ontwikkelen staprobot voor kinderen

Het project MOTION wil kinderen met een neurologische aandoening helpen met een gepersonaliseerd en meegroeiend exoskelet: een combinatie van 3D-techniek, lichte materialen en slim textiel.

speedigus service: slijtvaste maatwerk-onderdelen

Om altijd snel de juiste glijlageroplossingen te kunnen leveren en te installeren, heeft igus meer dan 12.000 verschillende iglidur glijlagertypen gemaakt van tribo-polymeren in voorraad. Daarnaast produceert igus maatwerkcomponenten. Dit wordt bepaald door de motion plastics specialist op basis van de benodigde aantallen.

Partners