Parijse metrolijnen krijgen geavanceerd signalisatiesysteem
Bedrijfsnieuws 16/10/2018 10:34:37
Siemens Mobility en Thales werden door de Société du Grand Paris gekozen voor het leveren van het geautomatiseerde treinbesturingsysteem voor de toekomstige lijnen 15, 16 en 17.
VIL IT-systemen leiden tot efficiëntere grenscontroles
VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
Onbemand varen mogelijk door 3D-sonarsensoren
All Weather Terminal in North Sea Port in gebruik genomen
Voordelen van modelgebaseerd ontwerp
Efficiëntere logistieke opleidingen met Virtual & Augmented Reality
>> Meer verwant nieuwsAlternatief fossiele brandstof voor stoomproductie
Webinar
vrijdag 29 januari 2021
Postgraduaat Vastgoedkunde
Leuven of Kortrijk
van 4/02/2021 tot 10/12/2021
Toekomst federaal energiebeleid
Webinar
woensdag 10 februari 2021
'Digital Twin' versterkt maakindustrie?
Online event
vrijdag 12 februari 2021
Interpack
Messe Düsseldorf
van 25/02/2021 tot 3/03/2021
Klimatisatie van gebouwen
Online
van 5/03/2021 tot 25/06/2021
(25/1) Deloitte opent nieuw duurzaam kantoor op West-Vlaamse innovatiecampus
(25/1) Pauwels Consulting heeft Nederlandse Javaspecialist overgenomen
(21/1) Jan De Nul baggert met 100% duurzame drop-in biobrandstof
(20/1) Siemens combineert offshore productie van groene waterstof
(19/1) Gimv verkoopt telecomspecialist OTN Systems
(19/1) VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - Siemens Mobility zal voor dit project de meest geavanceerde generatie van zijn volledig geautomatiseerde draadloze Communications-Based Train Control-technologie (CBTC-technologie) ontwerpen en implementeren.
Thales zal de operationele controlecentra (gecentraliseerd toezicht op treinverkeer, energiesystemen, hulpapparatuur en digitale informatiesystemen), alsook baanapparatuur en een veilig communicatienetwerk ontwerpen en implementeren.
Het contract omvat twaalf bouw- en inwerkingstellingsfases. De eerste fase zal in 2024 afgewerkt worden, de andere fases tegen 2030. << (Guy Leysen) (foto: Siemens)
ACHTERGROND
Het Grand Paris Express-project (van eigenaar Société du Grand Paris) omvat de aanleg van vier nieuwe automatische metrolijnen rond Parijs (15, 16, 17 en 18) en de uitbreiding en modernisering van lijn 14 naar het noorden en het zuiden van Parijs, tot de luchthaven Orly.
De Grand Paris Express zal verbonden zijn met het bestaande openbaar vervoersnet. Hij zal de belangrijkste zakendistricten (luchthavens, zakencentra, onderzoekscentra en universiteiten) en grootstedelijke gebieden bedienen die momenteel moeilijk te bereiken zijn.
In 2030 zal lijn 15, een spoorlijn van 75 km lang met 36 nieuwe stations, passagiers in staat stellen Saint-Denis in het noorden en Villejuif in het zuiden te bereiken, via Nanterre/La Défense in het westen of Rosny en Champigny in het oosten.
Met 50 km spoor en 14 nieuwe stations zullen lijn 16 en 17 passagiers van Saint-Denis/Pleyel naar Noisy-Champs in het oosten of de luchthaven Roissy-Charles de Gaulle in het noorden brengen, zonder via het centrum van Parijs te rijden. <<