Stefan De Poorter wordt nieuwe Service Manager bij Rittal Belgium

Technisch nieuws 10/12/2019 13:41:28

De 49-jarige Stefan De Poorter is kersvers Service Manager. Zijn volledige loopbaan speelde zich af binnen het service verhaal. Het Rittal Service Team begint aan een nieuw hoofdstuk.

Lees hieronder verder   
Verwant

Coronacrisis houdt arbeidsmarkt ook in 4de kwartaal op laag pitje

Stijn De Beuckelaer is de nieuwe Managing Director van SAP BeLux

Tom Hautekiet aangesteld als nieuwe CEO Port of Zeebrugge

Toename faillissementen na de zomer verwacht

Onbeperkt betaald verlof: geluk op de werkvloer wint aan belang - artikel

Bart Steukers zal Marc Lambotte opvolgen bij Agoria

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

47ste Hogere Cursus Akoestiek

Het ingenieurshuis - Antwerpen

van 21/09/2020 tot 8/02/2021

Energiedelen en Energiegemeenschappen

Thor Centrale Genk

dinsdag 22 september 2020

Robot and machine become one

B&R Webinar

dinsdag 22 september 2020

IoT World / MtoM

Paris Expo Porte de Versailles

van 23/09/2020 tot 24/09/2020

Geautomatiseerde logistiek in productie - live demo

Sirris - Hasselt

woensdag 23 september 2020

Mastercourse: The industrial relevance of advanced AI/ML methods

Sirris, MRC Gent - Zwijnaarde

donderdag 24 september 2020

Keuze van de redactie

(17/9) Eye-Robot wint de Belgische James Dyson Award 2020

(15/9) Noors bedrijf investeert 150 miljoen euro in Haven Oostende

(10/9) Soprema’s nieuwe productievestiging creëert lokale arbeidsplaatsen

(9/9) Bliksemsnelle 3D-bioprinter voor ziektemodellen

(7/9) Poco Loco investeert 45 miljoen in bijkomende productiefaciliteit

(4/9) Succesvolle eerste vlucht voor energiezuinige Flying-V

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Onderhoud is in een productieomgeving cruciaal. Elke schakel is immers belangrijk om een vlotte productie te kunnen garanderen. Dat weet de 49-jarige Stefan De Poorter, kersverse Service Manager bij Rittal Belgium, maar al te goed. Zijn volledige loopbaan speelde zich af binnen het service verhaal. Met zijn komst begint het Rittal Service Team aan een nieuw hoofdstuk.

Verdere uitbouw van de service afdeling
Stefan De Poorter kan bogen op heel wat ervaring in de service wereld. Bij zijn laatste werkgever was hij als Service Leader verantwoordelijk voor een team van tien technici.

Stefan De Poorter: “Ik begeef me inderdaad op bekend terrein. Als Service Manager zal ik de service afdeling van Rittal aansturen en verder uitbouwen. Een belangrijke focus ligt op de verkoop en opvolging van onderhoudscontracten en de spare parts oplossingen van Rittal over heel België. Hierbij is een goed klantencontact prioritair. Ik ben immers een grote voorstander van een eerlijke en open communicatie, zelfs bij minder positief nieuws. Ik wil in verbinding staan met de klant en vind het belangrijk dat het om tweerichtingsverkeer gaat: alle feedback is welkom!”

Voorliefde voor techniek
Een job als Service Manager vereist natuurlijk wel wat kennis en affiniteit met de technische wereld. Dat is bij Stefan zeker het geval. Na een graduaat marketing volgde hij een opleiding elektronica. Zelfstudie en de werkvloer, waar hij in contact kwam met geschoolde technici, waren echter de grootste leerschool voor hem. Een basisscholing, gecombineerd met een leergierige houding in the field, is voor hem de sleutel om de nodige knowhow te vergaren.

Dat dit dan bij een gevestigde waarde als Rittal kan, sprak hem meteen aan: “Toen het aanbod zich voordeed, was mijn interesse snel gewekt en ik ben er dan ook voluit voor gegaan. Ik leerde het merk Rittal al kennen bij mijn eerste werkgever. Dat ik een B2C-omgeving nu inruil voor B2B en opnieuw met techniek aan de slag kan gaan, vind ik geweldig!

Industrie 4.0 en Predictive Maintenance

Een goede Service Manager denkt altijd een stap vooruit. Voor Stefan ligt de klemtoon nu vooral op Industrie 4.0 en de opkomst van Predictive Maintenance. Industrie 4.0 houdt in dat machines op een slimme wijze en via nieuwe technologieën aan elkaar gekoppeld worden, waardoor ze continu informatie kunnen uitwisselen. In die smart factories is onderhoud cruciaal omdat elke schakel van de productie een even vitale rol speelt. Een verwaarlozing van het onderhoud leidt tot uitval, tijdverlies, omzetverlies, en niet te vergeten, stress bij de productiemedewerkers.

Stefan De Poorter: “Predictive Maintenance zal om die redenen steeds belangrijker worden. Door bijvoorbeeld de integratie van een IoT-interface in de Rittal koelaggregaten kunnen data geanalyseerd worden om proactief fouten op te sporen. Dat stelt de klant in staat om zijn productie met minder kosten te laten draaien. We gaan in de service sector dus zeker spannende tijden tegemoet.”

Meer informatie
Rittal nv/sa - +32 (0)9 353 91 11
marketing@rittal.be - www.rittal.be - www.friedhelm-loh-group.com

 Lees méér over: Rittal

<< Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant. >>

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Wordt Einstein Telescope opgenomen Europese research roadmap?

Gesteund door Nederland, België, Polen en Spanje heeft Italië een aanvraag ingediend om de Einstein Telescope op te nemen in een Europese routekaart voor grote onderzoeksinfrastructuren.

Containerterminals Deurganckdok zetten meer in op spoorvervoer

Terminaluitbaters DP World Antwerp en MPET bundelen de krachten om intensiever gebruik te maken van het spoor via een gezamenlijke spoorinfrastructuur met een transferzone.

”Ecovisie levert vaak net zoveel innovatie als duurzaamheid op” - opinie

Agoria begeleidt bedrijven bij hun transformatie tot Factory of the Future, waarbij 7 domeinen een cruciale rol spelen, zoals duurzaamheid. Hoe vullen bedrijven als BSH, ABEE en AMS dit in?

Watson-Marlow lanceert nieuwe Certa Plus sinusoïdale pomp

Deze nieuwe pomp is een duurzame en energiezuinigere oplossing voor shear-gevoelige, stroperige farmaceutische producten en nu al de beste in zijn klasse.

Nieuwe reactor maakt waterstofproductie goedkoper en duurzamer

Waterstof wordt een belangrijke energiedrager in de toekomstige circulaire economie. Daarom werkt TU Eindhoven aan een chemische reactor om duurzamere waterstof te maken.

Grensoverschrijdend multi-event in 3D Manufacturing-wereld

Vier organisaties uit de Benelux hebben het plan gesmeed om een nieuw concept in de 3D-productie aan de wereld voor te stellen: een week onderdompeling in de wereld van 3D-manufacturing.

Zonneauto als accu op wielen: ‘altijd en overal stroom’

Een vers kopje koffie tijdens het wildkamperen? Geen probleem! Stopcontacten zijn niet meer nodig als je een zonneauto hebt. Dat bewees het Solar Team Eindhoven met dit nieuwe model.

Regio’s presenteren duurzame toekomstvisie voor chemiesector

Vlaanderen, Nederland en Noordrijn-Westfalen presenteren trilaterale chemiestrategie, die inzet op innovatie en infrastructuur voor succesvolle energie- en klimaattransitie.

IP67 Profinet switches van Helmholz

Budé Innovative Solutions heeft een unieke machine gebouwd voor in de ijsindustrie. Omdat ze veel technologie op een kleine footprint moeten integreren is er gekozen om de PROFINET deelnemers, die via M12 techniek worden aangesloten op de IP67 managed PROFINET switches van Helmholz en door de PI organisatie zijn gecertificeerd.

Partners