Consortium met Sweco en Arcadis bestudeert Kanaal Seine-Noord-Europa

Bedrijfsnieuws 17/12/2019 9:39:35

Het Kanaal Seine-Noord-Europa is de centrale schakel in het Europese prioriteitsproject Seine-Schelde. Die omvat de realisatie van een grootscheepse waterweg voor binnenschepen tot 4.400 ton

Lees hieronder verder   
Verwant

Iconische brug bindmiddel voor Antwerpen-Noord

ORI en Tractebel vs corona 1.0

Jan De Nul en Besix gekozen voor uitbreiding haven in VAE

Greet Vanderheyden moet duurzaamheid Arcadis uitbouwen

Ingenieursbureau Betic onder dak bij VK Architects & Engineers

Sweco heeft SGI Ingénieurs overgenomen

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Navingo Career Event

RDM Rotterdam – Onderzeebootloods

van 27/10/2020 tot 28/10/2020

Always an eye on your assets

B&R Webinar

dinsdag 27 oktober 2020

Aquarama Trade Fair

Brabanthal Leuven

donderdag 29 oktober 2020

IO-Link 4 Life Digital Event

Digital Event

donderdag 29 oktober 2020

Artificial Intelligence

IMF Academy Haarlem (NL)

van 4/11/2020 tot 19/11/2020

Internet of Things (IoT)

IMF Academy (centraal Nederland)

van 9/11/2020 tot 11/11/2020

Keuze van de redactie

(22/10) Ontwikkeling goedkope, printbare sensoren in stroomversnelling

(21/10) Miljoenenproject North-C-Methanol in North Sea Port opgestart

(19/10) Nieuwe filtertechnologie als oplossing voor “forever chemicals”

(19/10) Lutgardis Claes, ingenieur met strepen - topingenieur

(15/10) 3D-printen met gebruikte materialen voor een circulaire economie

(15/10) Startup re.alto moet digitalisering energiesector versnellen

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Het nieuwe kanaal zal 107 kilometer overbruggen: tussen de Oise in Compiègne en het kanaal Duinkerke-Schelde in de buurt van Cambrai. In totaal zullen er zeven sluizen, drie kanaalbruggen en 61 bruggen aangelegd worden.

Sweco en Arcadis zijn de partners van het consortium dat verantwoordelijk is voor het ontwerp en de studies van de sector tussen de Franse gemeenten Allaines en Etricourt-Manancourt. Société du Canal Seine-Nord Europe is de bouwheer en opdrachtgever.

De werkzaamheden in de sector van het consortium zouden in 2022 starten en de ingebruikname is voorzien in december 2028. Gezien de omvang en complexiteit van het project zijn het ontwerp en projectmanagement onderverdeeld in verschillende geografische sectoren.

Het consortium zal ook instaan voor het ontwerp van oplossingen voor de verbreding en verdieping van de bestaande vaarwegen, de verhoging van bruggen en de modernisering van meerdere sluiscomplexen in Vlaanderen.

Daarnaast zal ook de verhoging van 31 bruggen over het Albertkanaal bestudeerd worden, zodat containerschepen vier lagen containers kunnen laden en doorgang krijgen op het traject Antwerpen-Luik.

Hierdoor zal de algemene mobiliteit in de omgeving van het Albertkanaal verbeteren en kan het rendement van het scheepvaartverkeer met 33% stijgen. << (Guy Leysen) (afbeelding: Sweco-Arcadis)

ACHTERGROND
Deze realisatie is van groot economisch belang voor Europa. Het zal de binnenvaart tussen Noord-Europa en het Bekken van Parijs een krachtige stimulans geven. Het Kanaal Seine-Noord-Europa is een grootschalig project voor Frankrijk en Europa.

De voltooiing ervan vormt een belangrijke milieuprestatie die bijdraagt tot de verwezenlijking van de doelstellingen voor de energietransitie die door de COP21 in Parijs werden gepromoot. Op de Europese wegen zal het equivalent van 15 tot 20% van het wegvervoer op de as Amsterdam-Parijs verdwijnen.

Het Kanaal Seine-Noord Europa maakt deel uit van het Europees initiatief om België en Frankrijk met elkaar en de rest van Europa te verbinden via een netwerk dat grotere vrachttransporten met binnenvaartschepen, geladen met bulk of containers, kan verwerken. <<

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Siemens Healthineers lanceert snelle COVID-19 Antigeen test

Met deze snelle antigeentest worden besmette personen binnen 15 minuten geïdentificeerd zonder laboratorium tussenkomst, waardoor ze sneller in quarantaine geplaatst kunnen worden.

Wat triggert de ingenieur? - artikel

De ingenieur vandaag is de koning te rijk op de arbeidsmarkt. De helft van de laatstejaarsstudenten heeft dan ook al een job nog voor ze afstudeert in juni. 90% tegen het einde van jaar.

Volgende week start Navingo Career Event

Op 27 en 28 oktober 2020 presenteren werkgevers en bedrijven uit de maritieme, offshore en energie sector zich tijdens het online Navingo Career Event. Het programma kan virtueel bekeken wor

AI laat ’brein geïnspireerd’ netwerk snel bijleren

Onderzoekers van de Nederlandse Universiteit Twente laten een ongeordend netwerk patronen, zoals handschriften, herkennen door het aan te sluiten op een diep-lerend neuraal netwerk.

Sterrenkundigen ontdekken meest metaalarme bolhoop

Het internationale team van sterrenkundigen staan voor een raadsel, omdat tot nu toe werd gedacht dat grote bolvormige sterrenhopen behoorlijk wat metalen moesten bevatten.

Bluswatersystemen waarop u kan rekenen

Bluswatersystemen hebben maar één taak, maar het is wel een vitale: functioneren wanneer ze nodig zijn. Kenbri zet hierbij in op duurzame producten, technisch advies en deskundig onderhoud.

Start Europese aanbesteding rond één walstroomsysteem

Port of Antwerp, Havenbedrijf Rotterdam, Havenbedrijf Amsterdam, North Sea Port, Drechtsteden en de Vlaamse Waterweg willen komen tot één uniform walstroomsysteem voor de binnenvaart.

Softwareproblemen: wat kan u doen? - column

Niemand kan nog zonder computer. En dus evenmin zonder software. Maar soms raken softwareproblemen maar niet opgelost. Als ondernemer kan u dit aardig wat schade berokkenen.

ABB introduceert nieuwe ultrasone niveautransmitter

ABB heeft een nieuwe ultrasone niveautransmitter met vele functies gelanceerd, speciaal ontworpen voor industrieën met een groot aantal geïnstalleerde niveaumeters. Met zijn modulaire ontwerp en intelligente algoritmen is de LST200 eenvoudig te installeren, in bedrijf te stellen en te onderhouden en is stabiel in gebruik. >>

Partners