Elektrisch aangedreven locomotief milieuvriendelijker en kostenefficiënter
Technisch nieuws 24/11/2020 9:48:48
Siemens Mobility ontwikkelde de Vectron Dual Mode-locomotief, die de voordelen van elektrische aandrijving gebruikt waar mogelijk en overschakelt naar diesel waar nodig.
VIL IT-systemen leiden tot efficiëntere grenscontroles
VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
Onbemand varen mogelijk door 3D-sonarsensoren
All Weather Terminal in North Sea Port in gebruik genomen
Voordelen van modelgebaseerd ontwerp
Efficiëntere logistieke opleidingen met Virtual & Augmented Reality
>> Meer verwant nieuwsHandhaving van octrooirechten
Het Ingenieurshuis - Antwerpen
van 26/01/2021 tot 14/12/2021
New dimensions of adaptive manufacturing
B&R online event
woensdag 27 januari 2021
Alternatief fossiele brandstof voor stoomproductie
Webinar
vrijdag 29 januari 2021
Postgraduaat Vastgoedkunde
Leuven of Kortrijk
van 4/02/2021 tot 10/12/2021
Toekomst federaal energiebeleid
Webinar
woensdag 10 februari 2021
'Digital Twin' versterkt maakindustrie?
Online event
vrijdag 12 februari 2021
(21/1) Jan De Nul baggert met 100% duurzame drop-in biobrandstof
(20/1) Siemens combineert offshore productie van groene waterstof
(19/1) Gimv verkoopt telecomspecialist OTN Systems
(19/1) VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
(15/1) Campine start nieuwe antimoonrecyclage
(14/1) Solvay lanceert waterstofplatform
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - Spoorvervoer op zich is een duurzame keuze. Treinen transporteren makkelijk massa’s mensen en goederen tegelijkertijd. Zo halen ze een aanzienlijk aantal auto’s en vrachtwagens van de baan. Dat betekent minder files, minder ongevallen maar vooral ook minder uitstoot en luchtvervuiling.
Maar het kan nog ‘schoner’. Een deel van het spoornet is namelijk niet geëlektrificeerd. In België gaat het om zo’n 100 km. Om deze vaak landelijke delen te overbruggen, worden diesellocomotieven ingezet.
Die worden dan natuurlijk niet enkel gebruikt voor het niet-geëlektrificeerde stuk spoorweg, maar voor het hele traject. Zo rijden bijvoorbeeld in Duitsland 80% van de diesellocomotieven onder elektrische leidingen waar ze geen gebruik van kunnen maken. Een gemiste kans.
Lees hier meer over de Siemens-oplossing >>