Consortium met DEME wint contract voor bouw Italiaanse haven
Bedrijfsnieuws 25/11/2020 13:31:54
Een consortium met Dredging International (dochter van DEME) en het Italiaanse bouwbedrijf Consorzio Stabile Grandi Lavori gaat de Ravenna Port Hub in Italië bouwen.
myPNOZ is nieuwste modulaire veiligheidsrelais van Pilz
Voka West-Vlaanderen plant digitale experimenteerruimte
David Orgaz D’Hollander wordt president van BENE-tak Schneider Electric
VirtualConnect: een virtuele rondleiding door smart manufacturing
KU Leuven Instituut LIMNI heeft grote plannen
Toekomst van de maakindustrie schuilt in smart factories - opinie
>> Meer verwant nieuwsHandhaving van octrooirechten
Het Ingenieurshuis - Antwerpen
van 26/01/2021 tot 14/12/2021
New dimensions of adaptive manufacturing
B&R online event
woensdag 27 januari 2021
Alternatief fossiele brandstof voor stoomproductie
Webinar
vrijdag 29 januari 2021
Postgraduaat Vastgoedkunde
Leuven of Kortrijk
van 4/02/2021 tot 10/12/2021
Toekomst federaal energiebeleid
Webinar
woensdag 10 februari 2021
'Digital Twin' versterkt maakindustrie?
Online event
vrijdag 12 februari 2021
(19/1) Gimv verkoopt telecomspecialist OTN Systems
(19/1) VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
(15/1) Campine start nieuwe antimoonrecyclage
(14/1) Solvay lanceert waterstofplatform
(12/1) Zinksmelter Nyrstar installeert reuzenbatterij voor energieopslag
(11/1) Slimme radar in Gentse haven laat optimaal gebruik windturbines toe
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - De eerste fase van het project omvat het uitgraven van 5 miljoen m³ sediment in de buiten- en binnenkanalen, het uitdiepen van de haven tot -12,5 m, de heraanleg van de bestaande dokken over een lengte van 6,5 km om ze aan te passen aan de nieuwe dieptes en de bouw van een 1.000 m lange kade voor het Trattaroli-schiereiland, waar een nieuw havengebied zal komen.
Het project, goed voor een totale waarde van 197,8 miljoen euro, wordt gefinancierd door CIPE (het Italiaanse Interministerieel Comité voor Economische Planning), de Europese Investeringsbank, de Europese Unie en de Italiaanse havenautoriteiten. Voor DEME vertegenwoordigt het aandeel in het project tussen de 50-150 miljoen euro.
Dit ambitieuze project is bedoeld om de nodige haveninfrastructuur te ontwikkelen voor grotere schepen met een draagvermogen van 75.000 ton en containerschepen tot 8.000 TEU, naast grotere verkeersvolumes. Dit zal op zijn beurt een belangrijke sociaaleconomische impact hebben op de regio. De baggerwerken zouden in het eerste kwartaal van 2021 starten. << (Guy Leysen) (foto: DEME)