Financiële boost voor Belgische producent van elektrische bestelwagens
Bedrijfsnieuws 26/11/2020 15:02:27
Addax Motors uit Deerlijk, de enige Belgische producent van elektrische bestelwagens, krijgt een financiële injectie van 10 miljoen euro, waarvan 8 miljoen euro via een kapitaalverhoging.
Axiale flux motorenbouwer Magnax groeit
Punch Powertrain: synergie van innovatie en kostenefficiëntie
Eerste AI-gestuurde verpakkingsmachine ontwikkeld
Sandvik Coromant en Autodesk Fusion 360 werken samen aan verspaning
Financiële boost voor Belgische producent van elektrische bestelwagens
Prefamac schakelt hulp van Flanders Make in
>> Meer verwant nieuwsHandhaving van octrooirechten
Het Ingenieurshuis - Antwerpen
van 26/01/2021 tot 14/12/2021
New dimensions of adaptive manufacturing
B&R online event
woensdag 27 januari 2021
Alternatief fossiele brandstof voor stoomproductie
Webinar
vrijdag 29 januari 2021
Postgraduaat Vastgoedkunde
Leuven of Kortrijk
van 4/02/2021 tot 10/12/2021
Toekomst federaal energiebeleid
Webinar
woensdag 10 februari 2021
'Digital Twin' versterkt maakindustrie?
Online event
vrijdag 12 februari 2021
(19/1) Gimv verkoopt telecomspecialist OTN Systems
(19/1) VINCI Energies heeft Legendre Conveyors overgenomen
(15/1) Campine start nieuwe antimoonrecyclage
(14/1) Solvay lanceert waterstofplatform
(12/1) Zinksmelter Nyrstar installeert reuzenbatterij voor energieopslag
(11/1) Slimme radar in Gentse haven laat optimaal gebruik windturbines toe
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - De oorspronkelijke aandeelhouders (familie Carrette en Daniel Kedzierski) gingen op zoek naar extra kapitaal om de Europese ambities waar te maken.
Die financiële steun vonden ze bij de Federale Participatiemaatschappij, consultancybureau Resultance en een familiale investeerder, samen goed voor een kapitaalverhoging van 8 miljoen euro. De overige 2 miljoen euro werd via een klassieke bankfinanciering bekomen.
Met deze financiële injectie zal Addax in eerste instantie zijn Europees distributiemodel uitwerken. Het bedrijf is nu al actief in twaalf landen, maar streeft naar een integrale dekking op het continent.
Intussen is het bedrijf ook gestart met de ontwikkeling van een tweede en groter bestelwagenmodel, dat dankzij een verhoogde autonomie vooral geschikt zal zijn voor post- en pakjesdiensten.
Verder werd ook al gestart met de aanwerving van extra medewerkers om deze groeiprojecten kracht bij te zetten. << (Guy Leysen) (foto: Addax)