Eerste Belgische e-truck levert bier zonder CO2-uitstoot
Bedrijfsnieuws 8/12/2020 15:08:33
AB InBev heeft een eerste 100% elektrische, emissievrije stadslevering uitgevoerd met de allereerste e-truck in Leuven. De e-truck helpt de CO2-uitstoot en geluidsoverlast verminderen.
Gegarandeerde bedrijfscontinuïteit dankzij Remmert Remote Service
Nieuw project moet veiligheid logistieke sites verbeteren
Project: software robots om administratieve routinetaken over te nemen
Geautomatiseerd laden en lossen levert enorme tijdswinst
Scania Parts Logistics kiest binnenvaart voor duurzaam transport
Efficiëntere materiaalstroom dankzij Remmert
>> Meer verwant nieuwsBelgian Offshore Days
Ostend Sea P’lace
van 17/03/2021 tot 18/03/2021
Ventilatie van gebouwen in de strijd tegen COVID-19
Live Webinar
dinsdag 23 maart 2021
Panel Building. Made Smarter
Online event
dinsdag 23 maart 2021
METAV Digital
online
van 23/03/2021 tot 26/03/2021
EEX-ATEX
Online cursus IE-net
van 30/03/2021 tot 31/03/2021
Hannover Messe
Hannover
van 12/04/2021 tot 16/04/2021
(5/3) Computersimulaties in 4D maken hartchirurgie veiliger
(3/3) Windparken profiteren van sterke stroming in lagere atmosfeer
(2/3) Lockheed Martin gunt Feronyl contract binnen het F-35 programma
(1/3) Start bouw allereerste Vlaamse opleidingscentrum voor farma en biotech
(25/2) Nieuw platform biedt correctere berekening CO2-voetafdruk
(25/2) ABO-Group neemt Frans sonisch boorbedrijf over
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - De allereerste Belgische e-truck is een Volvo FE Electric Truck, waarvan onderdelen deels gemaakt wordt in Gent.
Het unieke aan deze elektrische vrachtwagen, nog steeds een van Europa's eerste gecommercialiseerde e-trucks ooit, is dat hij als e-truck van de band rolt en dus de start kan zijn van een echte elektrische vloot. Tot hiertoe waren elektrische voertuigen omgebouwde dieselwagens, daardoor minder efficiënt en moeilijker schaalbaar.
De e-truck (met een autonomie van 120 km) maakt weinig lawaai, stoot geen CO2 per-rit uit en zal ingezet worden in het stadscentrum van Leuven. Het voertuig zal worden gebruikt om bieren en de niet-alcoholische varianten te leveren in supermarkten, ziekenhuizen en cafés.
Fabio Sala, BU President AB InBev BeNeFraLux: "Een e-truck kost ongeveer vijf keer zoveel als een dieselvrachtwagen, maar we zien het als onze verantwoordelijkheid om te investeren in een groenere toekomst." << (Guy Leysen) (foto: AB InBev)