Sectorbedrijven lanceren STEM-challenges voor jongeren
Economie 16/02/2021 14:00:12
Het initiatief Da’s Geniaal daagt jongeren uit om met STEM-challenges aan de slag te gaan. Een samenwerking tussen bekende TikTokkers en YouTubers en bedrijven als BASF en Deceuninck.
Conferentie over de toekomst van bordenbouw en schakelkasttechniek
DEME Offshore haalt Nederlands transport & installatie-contract binnen
Sectorbedrijven lanceren STEM-challenges voor jongeren
Siemens lanceert compacte en basis performance frequentieregelaar
Asma Boujtat wint de WATS 2021
Decentrale automatisering & modulaire machines
>> Meer verwant nieuwsGeologie en geotechniek: ondergronds verbond
Online webinar
van 2/03/2021 tot 9/03/2021
Klimatisatie van gebouwen
Online
van 5/03/2021 tot 25/06/2021
Decanteercentrifuges
Online
van 9/03/2021 tot 10/03/2021
Belgian Offshore Days
Ostend Sea P’lace
van 17/03/2021 tot 18/03/2021
Ventilatie van gebouwen in de strijd tegen COVID-19
Live Webinar
dinsdag 23 maart 2021
Panel Building. Made Smarter
Online event
dinsdag 23 maart 2021
(23/2) Vier nieuwe Fabrieken van de Toekomst in België
(22/2) KU Leuven en Fluxys testen waterstofpanelen
(18/2) Belgische primeur: waterstof ingezet in Antwerpse industriële installatie
(17/2) Onderzoek: spectaculair omslagpunt in emulsies van water en olie
(16/2) Megatrends in de maakindustrie en het vertrouwde ‘nieuwe normaal’
(15/2) Haalbaarheid Belgisch-Deense hybride interconnector onderzocht
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - Nog te weinig jongeren kiezen voor een STEM-studierichting of -beroep, iets waar Da’s Geniaal verandering in wil brengen.
Zowel rechtstreeks, door bijvoorbeeld challenges en weetjes via sociale media te delen op maat van jongeren, maar ook met specifieke tips en tricks voor ouders.
Het doel? Jongeren enthousiast maken voor wetenschappen, techniek en technologie, en aantonen dat grote maatschappelijke vraagstukken zoals de klimaatuitdaging en nieuwe medische behandelingen nood hebben aan STEM-talent.
Bekende TikTokkers en YouTubers demonstreren leuke proefjes, samen met jonge STEM-helden uit sectorbedrijven als BASF, Deceuninck, ExxonMobil, Johnson & Johnson en Total.
Het initiatief richt zich in eerste instantie op jongens en meisjes in België van 10 tot 14 jaar en wil daarbij twee hardnekkige stereotypen doorbreken. Ook meisjes zijn sterk in exacte wetenschappen en je hoeft geen Einstein of Marie Curie te zijn om uit te blinken in chemie of wiskunde, in het labo of de industriële productie.
Het initiatief verloopt in samenwerking met het STEM-platform en essenscia-partners PASS, Talentenfabriek en Technopolis. << (Lydia Heida) (foto: dasgeniaal.be)