Gegarandeerde bedrijfscontinuïteit dankzij Remmert Remote Service

Technisch nieuws 8/03/2021 11:35:49

Remmert, expert in intralogistieke oplossingen, legt meer focus op hun ‘Remote Service’-diensten, die het bedrijf in staat stelt om systeemproblemen op te lossen vanop een veilige afstand.

Lees hieronder verder   
Verwant

Hoe effent Siemens het pad naar (intra)logistiek 4.0 ?

Print en breng wikkellabels aan in de helft van de tijd

VIL-tool helpt bedrijven bij technologiekeuze

Vlaanderen onderzoekt uitrol Hyperloop netwerk

Volvo Trucks en DFDS willen toeleveringsketen elektrificeren

VIL start project rond batterij-elektrisch wegtransport

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Additive Manufacturing Insights

Online Flam3D webinar

dinsdag 15 juni 2021

Kennismanagement

online via Zoom

van 17/06/2021 tot 24/06/2021

Samenwerken met BIM - Stadhuis Roeselare

Online ORI webinar

maandag 21 juni 2021

Automatica Sprint

Messe München

van 22/06/2021 tot 24/06/2021

Waterstofconferentie Vlaanderen

Antwerpen

dinsdag 22 juni 2021

StocExpo

Antwerp Expo

van 29/06/2021 tot 1/07/2021

Keuze van de redactie

(10/6) Vlaams onderzoeksschip goedgekeurd voor gestandaardiseerde metingen CO2

(9/6) Port of Antwerp maakt eerste kandidaten voor NextGen District bekend

(7/6) Maakt of kraakt de pandemie nu carrières van techvrouwen? - artikel

(7/6) Umicore benoemt Mathias Miedreich tot nieuwe CEO

(3/6) Primeur: eerste multimodaal waterstoftankstation geopend in Antwerpen

(2/6) Ontwikkeling waterstof- en CO2-backbone in North Sea Port

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Zo probeert Remmert in te spelen op de anderhalve meter-samenleving, en de uitdagingen waar de metaalverwerkende industrie mee te maken krijgen met deze nieuwe realiteit.

Of de effecten van corona blijvend zijn, is nog maar de vraag. Bestaande processen worden misschien voor altijd aangepast. Zo wordt social distancing in een fabriek meer een regel dan een uitzondering: iets waar Remmert bij kan helpen dankzij Remote Service, waar het Duitse bedrijf al meer dan twintig jaar ervaring in heeft.

Succesgraad van 85% 
De basis van de service is de klok rond ondersteuning voor klanten wereldwijd. Wanneer klanten geconfronteerd worden met een probleem, kunnen ze meteen contact leggen met een van de beschikbare technici van Remmert, die doelgericht verantwoordelijk zijn voor een goede Remote Service. Deze technici kunnen met het systeem verbinden en vanop afstand het probleem oplossen. De fysieke aanwezigheid van een technicus is dus niet vereist en problemen zijn zo snel weer van de baan.

Uit jarenlange ervaring en verschillende studies blijkt dat meer dan 90% van de gerapporteerde problemen kunnen opgelost worden via Remote Services. In slechts 10% van de gevallen is directe interactie on-site nodig. Meestal gaat dit om het herstellen of vervangen van een onderdeel dat enkel door Remmert uitgevoerd kan worden.

Elimineren uitvaltijd productieproces
Remmert Remote Service heeft zijn effectiviteit eerder al bewezen. Door snelle interventies wordt de zogenaamde downtime van een fabriek snel opgevangen en valt de productie dus amper of niet stil, wat gunstig is voor de fabrikant.

Een sleutelfactor hierbij is de kennis die Remmert de afgelopen decennia heeft opgebouwd in machine- en installatiebouw. Remote Service-technici hebben een volledig overzicht van de toestand van de systemen, en kunnen voor elke installatie uitgebreide analyses formuleren. Daardoor kunnen ze proactief maatregelen nemen of onderhoud aanraden, en zo problemen voorkomen.

"We gebruiken deze periode efficiënt om onze diensten en producten nog verder te verbeteren", vertelt Robert Klameth, Team Manager Hotline-Service/After-Sales van Remmert. "In principe kan worden aangenomen dat de mate van automatisering en daarmee het belang van remote services wereldwijd blijft toenemen. Tegelijkertijd is het persoonlijk contact met experts en opgeleid personeel en de consequente optimalisatie van de software van groot belang. Met onze Remote Service leggen we hier al de strategische en operationele basis voor."

Brede expertise in arbeidsveiligheid
Vanuit een breder standpunt probeert Remmert het werk steeds zo min mogelijk te belemmeren bij het implementeren van veiligiheidsmaatregelen. De afstandsmaatregelen worden enorm vergemakkelijkt door de Remote Service die Remmert aanbiedt. Maar ook voor andere, veelvoorkomende situaties heeft Remmert gestandaardiseerde veiligheidsconcepten ontwikkeld, zoals:

Toegangsbescherming en veiligheidsafstand, die afgestemd zijn met de verzekering voor werkgeversaansprakelijkheid. Risicoanalyses voor specifieke installatiecomponenten, die dankzij hun modulaire karakter op elk concreet project kunnen worden toegepast. Veiligheidsinstructies die worden toegepast bij het opleiden van arbeiders en ter beschikking worden gesteld van klanten voor het opleiden van hun eigen personeel.

Dankzij deze veiligheidsmaatregelen wordt de kans op arbeidsongevallen of -ongeschiktheid enorm verminderd. << (foto: Remmert)

Voor meer informatie, contacteer: www.remmert.de >>

<< Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant. >>

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Vlaams onderzoeksschip goedgekeurd voor gestandaardiseerde metingen CO2

ICOS, het ‘Integrated Carbon Observation System’, kende 12 extra meetstations voor broeikasgassen dit label toe, waaronder het Vlaamse onderzoeksschip Simon Stevin.

ATLAS onderzoekt verval van higgsdeeltjes naar charm-quarks

Op de onlangs gehouden LHCP2021 conferentie voor fysica is bekendgemaakt dat die koppeling niet meer dan 8,5 keer groter kan zijn dan de waarde die het Standaardmodel voorspelt.

Taipro: klein maar fijn groeit - artikel

Taipro (Tailored Microsystems Improving your Product) ontwikkelt microsystemen op maat van de processen van de klant. De Luikse chipverpakker zet resoluut in op groei en trekt naar Verviers.

Port of Antwerp maakt eerste kandidaten voor NextGen District bekend

Vorig jaar oktober werd de eerste ronde gelanceerd van een marktbevraging voor het NextGen District, de voormalige site van General Motors in het havengebied.

Colt en NorthC Datacenters bundelen krachten

Klanten krijgen nu onder meer toegang tot voor 100+ Gbps geoptimaliseerde verbindingen en de op SDN gebaseerde netwerkservices die deel uitmaken van het On Demand-aanbod van Colt.

Bosch chipfabriek volledig geconnecteerd en aangestuurd door AI

Dankzij sterk geautomatiseerde, volledig geconnecteerde machines en geïntegreerde processen, samen met AI-methoden is de vestiging in Dresden een slimme fabriek en een Industrie 4.0 pionier.

Enperas-software voor ecologische voetafdruk bouwmaterialen

Deze spin-off van VITO en EnergyVille ontwikkelt software waarmee bedrijven zelf een levenscyclusanalyse kunnen maken van bouwmaterialen om concreet de milieukosten te becijferen.

Nieuwe inspiratiegids moet scholen inspireren bij hun Digisprong

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts en Peter Demuynck van Agoria Vlaanderen hebben de nieuwe inspiratiegids Edtech voorgesteld als hulpmiddel voor scholen rond digitalisering.

AI-functionaliteit voor Kontron KBox A-203-AI-GC

Kontron gaat zijn AI-platform ook beschikbaar stellen als een KBox-pc op basis van een Intel Atom x7-E3950-processor. De KBox is gebruiksklaar en kan direct geïntegreerd worden in bestaande X86-landschappen om snel en efficiënt eigen toepassingsscenario's rond Machine Learning en Artificial Intelligence te implementeren. >>

Partners