Gegarandeerde bedrijfscontinuïteit dankzij Remmert Remote Service

Technisch nieuws 8/03/2021 11:35:49

Remmert, expert in intralogistieke oplossingen, legt meer focus op hun ‘Remote Service’-diensten, die het bedrijf in staat stelt om systeemproblemen op te lossen vanop een veilige afstand.

Lees hieronder verder   
Verwant

25 miljoen euro EU-subsidie voor vergroening Europese havens

Group Machiels verwerft meerderheidsparticipatie in Global Langerlo

AI-platform leidt tot sneller en beter voorraadbeheer

Primeur: Elektrische terminaltrekker tankt waterstof uit mobiel tankstation

Serieuze tijdswinst bij laden en lossen

Kuehne+Nagel en Atlas Copco winnen Foreign Investment Trophy 2021 awards

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Onderhandelen met impact

Online

van 19/05/2021 tot 26/05/2021

Leiding geven op afstand

online via Zoom

van 20/05/2021 tot 25/05/2021

Intellectual property for growing businesses

EP&C webinar

donderdag 20 mei 2021

Functionele veiligheid volgens machinerichtlijn

Online cursus IE-net

van 1/06/2021 tot 10/06/2021

Patent Enforcement in Asia

3 Live webinars

van 1/06/2021 tot 15/06/2021

Jouw spreekstem

Online

van 2/06/2021 tot 23/06/2021

Keuze van de redactie

(11/5) 3D-printen als basis voor nieuwe diagnostische testen

(10/5) Borealis en Qpinch starten revolutionaire warmte­recuperatie-eenheid op

(6/5) AI-platform leidt tot sneller en beter voorraadbeheer

(5/5) imec.istart Fund krijgt stevige kapitaalinjectie

(4/5) Primeur: Elektrische terminaltrekker tankt waterstof uit mobiel tankstation

(3/5) Gerrit Jan Schaeffer volgt Ronnie Belmans op bij EngergyVille

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Zo probeert Remmert in te spelen op de anderhalve meter-samenleving, en de uitdagingen waar de metaalverwerkende industrie mee te maken krijgen met deze nieuwe realiteit.

Of de effecten van corona blijvend zijn, is nog maar de vraag. Bestaande processen worden misschien voor altijd aangepast. Zo wordt social distancing in een fabriek meer een regel dan een uitzondering: iets waar Remmert bij kan helpen dankzij Remote Service, waar het Duitse bedrijf al meer dan twintig jaar ervaring in heeft.

Succesgraad van 85% 
De basis van de service is de klok rond ondersteuning voor klanten wereldwijd. Wanneer klanten geconfronteerd worden met een probleem, kunnen ze meteen contact leggen met een van de beschikbare technici van Remmert, die doelgericht verantwoordelijk zijn voor een goede Remote Service. Deze technici kunnen met het systeem verbinden en vanop afstand het probleem oplossen. De fysieke aanwezigheid van een technicus is dus niet vereist en problemen zijn zo snel weer van de baan.

Uit jarenlange ervaring en verschillende studies blijkt dat meer dan 90% van de gerapporteerde problemen kunnen opgelost worden via Remote Services. In slechts 10% van de gevallen is directe interactie on-site nodig. Meestal gaat dit om het herstellen of vervangen van een onderdeel dat enkel door Remmert uitgevoerd kan worden.

Elimineren uitvaltijd productieproces
Remmert Remote Service heeft zijn effectiviteit eerder al bewezen. Door snelle interventies wordt de zogenaamde downtime van een fabriek snel opgevangen en valt de productie dus amper of niet stil, wat gunstig is voor de fabrikant.

Een sleutelfactor hierbij is de kennis die Remmert de afgelopen decennia heeft opgebouwd in machine- en installatiebouw. Remote Service-technici hebben een volledig overzicht van de toestand van de systemen, en kunnen voor elke installatie uitgebreide analyses formuleren. Daardoor kunnen ze proactief maatregelen nemen of onderhoud aanraden, en zo problemen voorkomen.

"We gebruiken deze periode efficiënt om onze diensten en producten nog verder te verbeteren", vertelt Robert Klameth, Team Manager Hotline-Service/After-Sales van Remmert. "In principe kan worden aangenomen dat de mate van automatisering en daarmee het belang van remote services wereldwijd blijft toenemen. Tegelijkertijd is het persoonlijk contact met experts en opgeleid personeel en de consequente optimalisatie van de software van groot belang. Met onze Remote Service leggen we hier al de strategische en operationele basis voor."

Brede expertise in arbeidsveiligheid
Vanuit een breder standpunt probeert Remmert het werk steeds zo min mogelijk te belemmeren bij het implementeren van veiligiheidsmaatregelen. De afstandsmaatregelen worden enorm vergemakkelijkt door de Remote Service die Remmert aanbiedt. Maar ook voor andere, veelvoorkomende situaties heeft Remmert gestandaardiseerde veiligheidsconcepten ontwikkeld, zoals:

Toegangsbescherming en veiligheidsafstand, die afgestemd zijn met de verzekering voor werkgeversaansprakelijkheid. Risicoanalyses voor specifieke installatiecomponenten, die dankzij hun modulaire karakter op elk concreet project kunnen worden toegepast. Veiligheidsinstructies die worden toegepast bij het opleiden van arbeiders en ter beschikking worden gesteld van klanten voor het opleiden van hun eigen personeel.

Dankzij deze veiligheidsmaatregelen wordt de kans op arbeidsongevallen of -ongeschiktheid enorm verminderd. << (foto: Remmert)

Voor meer informatie, contacteer: www.remmert.de >>

<< Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant. >>

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Traceer items op een efficiënte manier met RFID-labels

Brady Corporation kan de optimale RFID-labelingoplossing ontwerpen voor het traceren van items en voorraadbeheer, geschikt voor elk oppervlak, o.a. geselecteerde antennes, chips, ...

Igus toont innovaties in virtuele tentoonstelling

Terwijl iedereen telewerkt, versnelde igus het tempo van zijn productinnovatie. Het motionbedrijf kon dit voorjaar uitpakken met 168 innovaties in kunststof.

Duitse staalbedrijven en Haven Rotterdam onderzoeken opzet waterstofketens

HKM, thyssenkrupp Steel en Havenbedrijf Rotterdam gaan gezamenlijk de mogelijkheid onderzoeken om internationale toeleveringsketens voor waterstof op te zetten.

Michaël Gillon laureaat van de Francqui-prijs 2021

Op 9 juni ontvangt astrofysicus Michaël Gillon de prestigieuze Francqui-prijs uit de handen van de koning voor zijn opzienbarend werk rond exoplaneten, planeten buiten ons zonnestelsel.

Digitaal transformatieproject weert papier op Roltex fabrieksvloer

Roltex, producent van dienbladen, kreeg steeds meer projecten met kleinere aantallen binnen. Door het extra papierwerk, de bijbehorende administratie, ..., daalde de productiviteit.

Cobotracks behaalt Techman certificatie

Hierdoor is het Genkse Cobotracks, zusterbedrijf van Vansichen Linear Technology, de eerste erkende fabrikant van tracks voor de internationale cobotproducent en bracht een zevende as uit.

Cruciaal deel van de LHCb-detector te CERN zit op zijn plaats

Vier van de eerste zes frames met lichtgevoelige SciFi-detectoren zitten nu op hun plaats in het LHCb-experiment op CERN. Meer onderhoud moet nog plaatsvinden. Herstart vindt plaats in 2022.

Incubator BlueChem voor duurzame chemie bestaat 1 jaar

BlueChem, gelegen op Blue Gate Antwerp, ondersteunt start-ups en scale-ups om hun innovaties voor de duurzame chemie van de toekomst te laten doorgroeien tot industriële schaal.

igus is nieuw lid van Profibus Nutzerorganisation

Profinet is 's werelds toonaangevende communicatie-oplossing op Ethernetbasis voor industriële automatisering (zelfs grote datavolumes worden snel en veilig overgedragen). Om het onderzoek naar de Profinet technologie in bewegende toepassingen te bevorderen is igus nu toegetreden tot de Profibus Nutzerorganisation e.V. als kabelspecialist.

Partners