Interview met de winnaar Dag Van De Ingenieur 2011 - advertorial

Technisch nieuws 3/01/2012 11:19:40

We zijn even gaan kijken waar Joni Vanderheijden, de winnaar van de editie 2011, nu zoal mee bezig is. Hij antwoordde graag op volgende vragen...

Lees hieronder verder   
Verwant

Dag van Ingenieur bevestigt: soft skills worden belangrijker

Stuur jouw ingenieus studentproject in! - bedrijfsblog

Neem deel aan de ingenieursbarometer! - actie

Ingenieursbarometer: 10.000 openstaande jobs voor ingenieurs

10.000 openstaande vacatures voor ingenieurs in België

De Dag van de Ingenieur 2012 - advertorial

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Aquarama Trade Fair

Brabanthal Leuven

donderdag 29 oktober 2020

IO-Link 4 Life Digital Event

Digital Event

donderdag 29 oktober 2020

Artificial Intelligence

IMF Academy Haarlem (NL)

van 4/11/2020 tot 19/11/2020

Internet of Things (IoT)

IMF Academy (centraal Nederland)

van 9/11/2020 tot 11/11/2020

Praktische inleiding tot Fire Safety Engineering

Het ingenieurshuis - Antwerpen

van 9/11/2020 tot 23/03/2021

Bouwmanager - module People Management

Antwerpen

van 10/11/2020 tot 8/12/2020

Keuze van de redactie

(27/10) Vlaanderen investeert 2 miljoen euro in snelle covid-test

(26/10) Slimme verpakkingen voor slimme toepassingen - artikel

(22/10) Ontwikkeling goedkope, printbare sensoren in stroomversnelling

(21/10) Miljoenenproject North-C-Methanol in North Sea Port opgestart

(19/10) Nieuwe filtertechnologie als oplossing voor “forever chemicals”

(19/10) Lutgardis Claes, ingenieur met strepen - topingenieur

>> Meer blikvangers

1. Je bent aan het werk. Wat doe je nu?
Ik ben in oktober begonnen als safety ingenieur bij de MIVB (Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel). In deze functie behandel ik de risico’s die impact hebben op het wezen van onze reizigers, om ervoor te zorgen dat zij geen enkel gevaar lopen op hun reizen door Brussel.

Een voorbeeld? Eén aspect van mijn functie is het ondervangen van de risico’s voor het PULSAR project: de automatisatie van de metrolijnen 1 & 5. De veiligheid van de reizigers moet hierbij gegarandeerd worden in alle situaties, dus ook zonder bestuurder.

2. Hoe ben je bij je huidige werkgever gestart?
De MIVB was aanwezig op een jobbeurs georganiseerd door onze campus (Erasmushogeschool Brussel – departement IWT) en daar overhandigde ik hen mijn CV. Ik werd enige tijd later gecontacteerd om te komen solliciteren voor de betreffende functie.

Uiteraard had ik niet veel ervaring op het vlak van veiligheid voor spoortoestellen maar de MIVB bezorgde mij de nodige informatie en opleidingen. De praktijk leert me nu dat dit een boeiend vakgebied is omdat er naast engineering een boel andere dimensies bijhoren, zoals menselijk gedrag. Men kan bijvoorbeeld alle technologie voorzien voor een vlotte evacuatie, maar als men geen rekening houdt met de factor ‘paniek’, kan het nog altijd nefast aflopen.

3. Licht aub nog eens heel kort het project toe waarmee je de selectie hebt gewonnen bij de Dag Van De Ingenieur wedstrijd.
Het project genaamd ‘Nomad Light Molecule’ was ...

Lees het volledige interview hier...

Meer informatie:
Dag Van De Ingenieur door USG Innotiv
Britselei 80 - B-2000 Antwerpen
www.dagvandeingenieur.be - info@usginnotiv.be

Dit gesponsorde tekstBERICHT is een realisatie van:
USG Innotiv
www.usginnotiv.be

<< Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant. >>

Wenst u ook een nieuw product in de markt te zetten, uit te pakken met een succesverhaal bij een klant, te inviteren voor een cursus, seminarie of event?
Klik hier.

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Snellere R&D dankzij nieuwe Biostrand-software

Met het softwarepakket Retrieve & Relate (R&R) van IT-bedrijf BioStrand kunnen onderzoekers een half jaar winnen bij de ontwikkeling van nieuwe producten gebaseerd op genetische data.

Vlaamse biogassector houdt ondanks minder steun stand

Jaarlijks verwerkt de biogassector in Vlaanderen ongeveer 3,2 miljoen ton organische (afval)stromen, afkomstig van de landbouw, voedingsindustrie en waterzuivering.

Disruptieve e-motortechnologie - artikel

Mirmex Motor nv uit Mont-Saint-Guibert bij Louvain-la-Neuve ontwerpt, bouwt en verhandelt kleine elektromotoren, zo groot als een batterij of sigaar, met diameters van 8 tot 60 mm.

Cargill bouwt eerste fabriek voor winning biodiesel

De nieuwe fabriek zal deel uitmaken van de bestaande vestiging in Gent, die zaden perst en ook Bioro biodiesel destilleert. Cargill investeert 127 miljoen euro in dit nieuwe project.

Colt Technology Services en KevlinX bundelen krachten

De eerste locatie die met het Colt IQ Network wordt verbonden is de grootschalige Data Centre Campus van KevlinX in Brussel, waarvan de livegang gepland staat voor eind 2021.

Altair heeft M-Base overgenomen

Altair, de leverancier van software voor productontwerp, high-performance computing (HPC) en data-analyses, neemt M-Base Engineering + Software GmbH over.

Autobouwer ontwikkelt lichte voertuigen dankzij ruimtevaarttechnologie

Jaguar Land Rover neemt deel aan een uniek onderzoek naar de geschiktheid van geavanceerde, lichtgewicht metalen en composieten voor toepassing in toekomstige voertuigen.

Radar is de betere ultrasoon

VEGA heeft haar niveausensoren portfolio aangevuld met een nieuwe serie radarinstrumenten voor standaard meetapplicaties en prijsgevoelige toepassingen.

WEG breidt W60-motorlijn uit

Motorfabrikant WEG heeft zijn assortiment W60-motoren uitgebreid. De driefasige inductiemotoren zijn de meest compacte modulaire motoren op de markt en zijn nu beschikbaar in bouwgrootten 335H/G en 400G/F. De nieuwe afmetingen zijn ideaal voor toepassingen als compressoren, pompen en ventilatoren en zijn ontwikkeld voor de IEC-markt.

Partners