Amerikaanse media worstelen met digitale inkomsten

media 3/04/2012 11:58:14

Kranten in VS besteden onvoldoende aandacht aan het genereren van digitale inkomsten, stelt Pew Research Center.

Lees hieronder verder   
Verwant

Amerikaanse media worstelen met digitale inkomsten

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Overdrukbeveiliging en veiligheidskleppen

Het ingenieurshuis - Antwerpen

van 7/12/2020 tot 10/12/2020

Geotechniekdag 2020

Online studiedag

dinsdag 8 december 2020

Logistiek Manager als Logistiek Auditor

IMF Academy (centraal Nederland)

van 14/01/2021 tot 28/01/2021

Bouwmanager - Innovatie in de bouw

Antwerpen

van 19/01/2021 tot 16/03/2021

Intersolution 2021

Flanders Expo, Gent

van 27/01/2021 tot 28/01/2021

De Logistiek Manager als Logistiek Auditor

IMF Academy (centraal Nederland)

maandag 1 februari 2021

Keuze van de redactie

(30/11) Groter draagvermogen met nieuwe collars voor monopijlerfunderingen

(30/11) Daikin investeert in Gents hypermodern ontwikkelingscomplex

(27/11) Eerste AI-gestuurde verpakkingsmachine ontwikkeld

(25/11) Photovoltatronics: slimme, communicerende zonnecellen onderzocht

(24/11) Autobekledingsbedrijf wordt producent van mondmaskers

(23/11) Nederlandse studenten ontwikkelen oven voor recyclage e-waste

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET - De groei van de digitale inkomsten voor krantenfirma’s is het voorbije jaar met 19% gestegen; ruimschoots onvoldoende om het verlies van 9% van advertenties in de gedrukte krant goed te maken. Zo blijkt uit een onderzoek bij 38 Amerikaanse kranten van het Pew Research Center.

De zoektocht naar een nieuw inkomstenmodel dat de krantenindustrie nieuw leven moet inblazen verloopt dus heel moeizaam,

Voor elke dollar die de kranten digitaal winnen, verliezen ze er nu nog 7 in de papieren omzet, blijkt uit het onderzoek.

"De meeste kranten leveren niet genoeg inspanningen om de digitale inkomsten op te krikken,” concluderen de vorsers. “Terwijl die nu nog klein zijn, verwachten we daar wel de meeste groei in de toekomst."

De inspanningen van de meeste krantenbedrijven blijven namelijk beperkt tot de gedrukte krant omdat die advertenties nog altijd het meeste geld in het laatje brengen: ze zijn goed voor 92% van de inkomsten.

Verantwoordelijken van de kranten zeggen in gesprekken met Pew Research Center te vrezen voor inkrimpingen, sluitingen en het beperken van het aantal gedrukte edities.

Toch is er een lichtpuntje: sommige kranten springen (positief of negatief) uit de band, wat zou kunnen wijzen op de grote rol die de bedrijfscultuur speelt. Zo oogstte één van de grootste stijgers veel succes met het verkopen van gerichte digitale advertenties op basis van doelgroepen.

Ook de mobiele markt zit in de lift, maar was in 2011 nog maar verantwoordelijk voor 1% van de digitale inkomsten. << (KV) (afbeelding journalism.org)

Reageren
Abonneer op onze nieuwsbrief

Mis ook dit niet...

Start-up TEO maakt technische opleidingen permanent toegankelijk

Met laagdrempelige technische opleidingen helpt start-up TEO (Teaching Each Other) bedrijven zoals Volvo Cars, Aviko en TVH hun medewerkers op een hands-on manier te blijven vormen.

Plannen voor multimodaal megadistributiecentrum in North Sea Port

Het multimodale logistieke park WDPort of Ghent in North Sea Port zal, na goedkeuring van de bouwvergunning, uitgebreid worden met een mega­distributie­centrum van 150.000 m².

Nieuwe ‘elektrische’ superkraan bij Sarens

Sarens kondigt zijn nieuwste elektrische ringkraan aan, de SGC-90 bijgenaamd "The Little Celeste” en ontwikkeld in volle Covid-19-pandemie.

Groter draagvermogen met nieuwe collars voor monopijlerfunderingen

Op het Duitse offshore windpark Kaskasi van RWE zal voor het eerst gebruik gemaakt worden van hun eigen gepatenteerde, innovatieve funderingstechnologie, de zogenaamde collars.

Koen Bordeaud’huy is preventieadviseur 2020

Koen Bordeaud'huy (40), SHEQ-manager bij Samoco is een industrieel montage­bedrijf in Zwijndrecht, is door Agoria verkozen tot Preventie­adviseur van het Jaar in de categorie contractor.

Opinie: transportsector moet kiezen tussen elektrisch of waterstof

Als we de transportsector duurzamer willen krijgen dient deze sector stevig in te zetten op rijden op waterstof of elektrisch, aldus promovendus Bunyod Holmatov van Universiteit Twente.

Corona versnelt doodsstrijd van Photokina

Na het afblazen van de 2020-editie van ’s werelds belangrijkste fotografiebeurs Photokina zou Koelnmesse GmbH de volgende editie in mei 2022 houden. Eind vorige week kwam het genadeschot.

Daikin investeert in Gents hypermodern ontwikkelingscomplex

Daikin Europe kiest voor Gent als nieuwe locatie voor het EMEA Development Center (EDC), omdat de huidige vestigingen in Oostende en Gent stilaan uit hun voegen barsten.

EvoTRAC S1901-platform biedt flexibiliteit en ingebouwde AI

Kontron heeft zijn EvoTRAC S1901-platform gelanceerd. geschikt voor veeleisende toepassingen in zware mobiele machines in de bouw-, landbouw-, vrachtwagen- en mijnbouwsector. Het is een modulair AI-geoptimaliseerd systeem, ontworpen om GPU-versnelde applicaties te voeden vanuit een compacte, robuuste vormfactor. >>

Partners