Jan De Nul en Besix gekozen voor uitbreiding haven in VAE
Bedrijfsnieuws 13/10/2020 8:33:20
Het consortium gaat werken uitvoeren voor het Dibba Bulk Handling Terminal Project, één van de belangrijkste olieopslagcentra ter wereld en de op één na grootste scheepsbunkerhub ter wereld.
DCI overgenomen door Pauwels Consulting
Deloitte opent nieuw duurzaam kantoor op West-Vlaamse innovatiecampus
Pauwels Consulting heeft Nederlandse Javaspecialist overgenomen
Verschillende deelprojecten Antwerpse Oosterweelverbinding gegund
Franse engineeringprijzen uitgereikt
Mens- en toekomstgericht denken staan centraal bij Arcadis België
>> Meer verwant nieuwsGeologie en geotechniek: ondergronds verbond
Online webinar
van 2/03/2021 tot 9/03/2021
Klimatisatie van gebouwen
Online
van 5/03/2021 tot 25/06/2021
Decanteercentrifuges
Online
van 9/03/2021 tot 10/03/2021
Belgian Offshore Days
Ostend Sea P’lace
van 17/03/2021 tot 18/03/2021
Ventilatie van gebouwen in de strijd tegen COVID-19
Live Webinar
dinsdag 23 maart 2021
Panel Building. Made Smarter
Online event
dinsdag 23 maart 2021
(25/2) Nieuw platform biedt correctere berekening CO2-voetafdruk
(25/2) ABO-Group neemt Frans sonisch boorbedrijf over
(23/2) Vier nieuwe Fabrieken van de Toekomst in België
(22/2) KU Leuven en Fluxys testen waterstofpanelen
(18/2) Belgische primeur: waterstof ingezet in Antwerpse industriële installatie
(17/2) Onderzoek: spectaculair omslagpunt in emulsies van water en olie
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - Het design & build-contract bestaat uit de vaargeul en het havenbassin uitbaggeren, golfbrekers opspuiten en aanleggen en een 765 m lange kademuur bouwen.
Verder worden funderingen voor scheepsladerrails en haveninfrastructuur, nutsvoorzieningen en navigatiehulpmiddelen voorzien. De vissershaven zal daarbij verplaatst worden.
De uitbreidingsplannen maken deel uit van de strategie van PoF om de verwerkingscapaciteit van bulkgoederen en de operationele efficiëntie van de haven te verhogen. Ook wil de haven de kwaliteit van haar dienstverlening verbeteren, die als een van de beste ter wereld wordt beschouwd.
De aanpak van het consortium om het ontwerp te optimaliseren door het leveren van 'value engineering', samen met de nieuw opgerichte afdeling Central Marine Support, presenteerde een sterke, competitieve oplossing aan de klant.
De totale waarde van dit contract bedraagt ongeveer 90,4 miljoen euro en de werken zullen gedurende 19 maanden worden uitgevoerd. << (Guy Leysen) (foto: Jan De Nul)